Sopimusehdot

Yleiset sopimusehdot

Alkaen: 17.5.2018

Nämä yleiset sopimusehdot koskevat sinua joka teet ostoksia sivulla ja siten olet Matsmart in Scandinavia OY: n asiakas, Y-tunnus: 2831923-2 (osoite: PB 18 00271 HELSINKI). Luethan tämän vuoksi allaolevan tekstin huolellisesti.

1. Yleistä

Matsmart on ylijäämäruuan ja -elintarvikkeiden myyntiin erikoistunut verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan osoitteessa www.matsmart.fi (myöhemmin Matsmart) tapahtuvaan verkkokaupankäyntiin. Matsmart myy tuotteita Suomessa asuville 18-vuotta täyttäneille yksityishenkilöille. Asiakas sitoutuu aina tilauksen tehdessään kulloinkin voimassa oleviin sopimusehtoihin. Sopimusehdot on aina hyväksyttävä tilausjärjestelmässä ennen tilauksen tekemistä.

Kyseisiä asiakkaan hyväksymiä ehtoja noudatetaan osapuolten välillä aina kaupan loppuun vientiin saakka eikä Matsmartilla ole oikeutta muuttaa näitä ehtoja kyseisellä ajalla.

Yrityksen yhteystiedot:

Matsmart in Scandinavia OY
c/o Revico Grant Thornton Oy
PB 18 00271 HELSINKI

Y-tunnus: 2831923-2

Sähköposti: [email protected]
Puhelinnumero: 09 4245 2972

2. Sopimus ja asiakastiedot

Tehdäksesi ostoksia Matsmartilla sinun täytyy olla 18 vuotta täyttänyt sekä käytössä oleva käyttäjätili matsmart.fi sivulle. Henkilökohtaisen käyttäjätilin luot joko manuaalisesti täyttämällä tietosi kohdassa ”Minun tilini” tai automaattisesti tehdessäsi ensimmäisen ostoksesi sivulla.

Kun olet luonut oman tilin pääset käyttäjätilille sisäänkirjautumistiedoillasi. Sisäänkirjoitumistiedot matsmart.fi sivustolle ovat sinun omat ja siten sinun vastuulla. Olet itse vastuusta siitä että kukaan muu ei käytä tietojasi väärin eikä tee tilauksia sinun tiedoillasi. Jos sisäänkirjautumistiedot ovat joutuneet vääriin käsiin on sinun vastuullasi ilmoittaa asiasta Matsmartille.

3. Tilaaminen

Matsmart-verkkokaupassa tilaat tuotteita helposti ja turvallisesti. Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ne kassalla. Tilaus vahvistetaan kassalla tilauksen viimeisessä vaiheessa. Tämän jälkeen velvollisuutenasi on maksaa tilaus joko verkkopankkitunnuksilla tai laskulla.

Voimassaolevat ehdot koskien tilaustasi löydät tästä. Jos hinta vaihtuisi tilauspäivään mennessä pätevät voiomassa olevat ehdot tilauspäivänä. Matsmart myy ainoastaan loppuasiakkaalle. Matsmart sitoutuu vahvistamaan tilauksesi. Tämä tapahtuu sähköpostivahvistuksen kautta ostoshetkellä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen.

Voit halutessasi luoda verkkokauppaan käyttäjätilin. Tilauksen tekeminen on mahdollista myös ilman käyttäjätiliä. Vastanotettuasi vahvistuksen kyseiset ehdot astuvat voimaan.

Tilauksen maksettuasi saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen, joka sinun tulee säilyttää.

4. Hinnat ja maksut

Kaikki hinnat ilmoitetaan euroina (EUR) ja hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron. Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa sivuston tuotteita, teknisiä tietoja sekä hintoja.

Verkkokaupan tuotteiden hinnat ovat päivän hintoja. Mikäli tilaamasi tuotteen hinta muuttuu tilauksen tekemisen jälkeen ennen kuin ehdit vastaanottaa sen, on tuotteesta maksettava hinta tilaushetkellä ilmoitettu hinta. Tilausten toimituskulut ilmoitetaan tilauksen yhteenvedossa ennen tilauksen vahvistamista. Toimituskulujen suuruus riippuu tilauksen painosta ja tilavuudesta.

5. Maksaminen

Matsmart-verkkokaupassa tilaukset maksetaan Klarna Checkout -palvelussa. Voit tutustua palvelun käyttöehtoihin täällä.

Palvelu mahdollistaa seuraavat maksutavat:

  • Maksukortit
  • Verkkopankit
  • Klarna Lasku
  • Klarna Osamaksu

Korttimaksu

Matsmart-verkkokaupassa voit maksaa tilauksesi yleisillä maksukorteilla. Klarnan käsittelemät maksut ovat PCI DSS sertifioituja. Maksu veloitetaan pääsääntöisesti vasta, kun tilaus lähetään varastoltamme.

Kaikki tietoliikenne on SSL-salattua, joten korttisi tiedot lähetetään salattuina suojatun yhteyden kautta.

Otamme vastaan maksut seuraavilla korteilla:

  • VISA
  • MasterCard
  • American Express

Emme veloita lisäkuluja kortilla maksamisesta.

Verkkopankissa maksaminen:

Matsmart-verkkokaupassa voit maksaa ostoksesi seuraavissa verkkopankeissa:

  • OP
  • Nordea
  • Aktia
  • Säästöpankki
  • S-pankki
  • Säästöpankki

Emme veloita lisäkuluja verkkopankkimaksuista.

Maksu Klarna-laskulla tai -osamaksulla

Klarna-laskulla maksaessasi sinun ei tarvitse ilmoittaa korttitietojasi ja saat tilaamasi tuotteet kotiisi ennen laskun maksamista.

Lasku erääntyy maksettavaksi yleensä 14 vuorokauden kuluttua tuotteen lähettämisestä. Jotta laskulla maksaminen olisi mahdollista, maksukumppanimme vaatii henkilötunnuksesi tarkastaakseen luottotietosi ja lähettääkseen tilauksesi väestörekisteriin merkittyyn viralliseen kotiosoitteeseesi.

Voit halutessasi maksaa laskusi myös erissä. Kuten laskulla maksettaessa, saat tilaamasi tuotteet kotiisi ennen niiden maksamista. Jos valitset erämaksun, maksat kuukausittain vähintään 1/24 (kuitenkin aina vähintään 5 euroa).

Jos saatavaa ei makseta, saat maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa 5 euron muistutusmaksun. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mistä voi aiheutua perintäkustannuksia.

6. Toimitus

Tilaukset toimitetaanilmoittamaasi osoitteeseen:

  • Postin noutopisteeseen (Posti, 6,90€- 20kg saakka)
  • Kotiin (Budbee, 4,90€)
  • Kotiin (Posti, 9,90€)

Tilauksen seuranta on mahdollista tilauksen teon jälkeen sähköpostiisi lähetetyllä lähetystunnuksella.

Toimitusta ja paketin seurantaa koskevissa kysymyksissä voit ottaa yhteyttä suoraan:

Postin toimitus noutopisteelle (6,90€)

Postin asiakaspalveluun. Saat tilauksen teon yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen vahvistusviestin heti kun tilaus on lähetetty varastoltamme. Jos et ole odotusten vastaisesti saanut vahvistusta 5 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Matsmartin asiakaspalveluun.

Toimitusmaksu: Tilauksista veloitetaan 6,90 euron toimitusmaksut jokaiselta alkavalta 20 kilolta.

Postin kotiinkuljetus (9,90€)

Toimitusaika sovitaan joko puhelimitse tai tekstiviestitse. Lähetys toimitetaan vastaanottajalle arkipäivisin klo 9-21 välisenä aikana. Iltatoimitukset ovat mahdollisia suurimmissa kaupungeissa. Kuljettaja soittaa vielä ennen toimitusta varmistaakseen, että olet paikalla vastaanottamassa lähetystä.

Toimitusmaksu: Tilauksista veloitetaan 9,90 euron toimitusmaksut jokaiselta alkavalta 20 kilolta.

Budbeen kotiinkuljetus (4,90€)

Budbee kotiinkuljetus (Iltaisin 17.00-22.00). Syötä postinumerosi nähdäksesi kaikki käytettävissä olevat toimitustavat. Valitse Budbee toimitustapana ja suorita tilauksesi tavallisesti. Saat tekstiviestin Budbeelta kun tilauksesi on pakattu ja valmiina lähtöön.

Saat uuden tekstiviestin Budbeelta kun kotiinkuljetuksen voi varata. Budbee ehdottaa toimitusajan mutta voit ehdottomasti tarvittaessa vaihtaa tämän.

Budbeen toimitusaika on 3-6 arkipäivää tilausvahvistuksen saatua.

Toimitusaika

Normaali toimitusaikamme on 3-6 päivää tilauksen tekemisestä. Saat sähköpostitse vahvistuksen, kun tilaus on lähetetty varastoltamme. Vaikka pyrimme toimittamaan tilaukset annetun ajan sisällä, voi toimitus kuitenkin joissain tapauksissa kestää kauemmin esim. sesonkiajoista, kuljetusongelmista tai odottamattomista tapahtumista johtuen.

Saamatta jääneet tuotteet

Mikäli toimitus ei vastaa lainkaan tilausvahvistuksessa annettua kuvausta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 09 4245 2972. Tutkimme tapauksen mahdollisimman nopeasti.

Noutamatta jääneet paketit

Paketit, joita ei noudeta (10) työpäivän kuluessa, palautetaan Matsmartille, ja asiakkaalta veloitetaan tässä tapauksessa 25 euron lähetys- ja käsittelykulut. Noutamattomia paketteja ei lasketa tuotepalautuksiksi. Jos asiakas haluaa, että tuote lähetetään uudelleen, häneltä veloitetaan lisäksi 10 euron lähetyskulut.

Huomioithan Postin pakettien uudet tuote-ehdot, jotka astuvat voimaan 1. lokakuuta. Tästä lähtien paketteja säilytetään noutopisteissä 7 päivän ajan, jonka jälkeen ne palautetaan lähettäjälle.

Lue lisää täältä: https://www.posti.fi/private-news/tiedotteet/2017/20170901_hinnastot.html

Myöhästynyt toimitus

Mikäli toimitus on myöhästynyt asiakkaan kannalta merkittävällä tavalla, on hänellä oikeus purkaa sopimus ilman lisämaksua. Mikäli myöhästyminen johtuu Matsmartista riippumattomista syistä, ei Matsmart vastaa myöhästymisestä, eikä se ole velvollinen tarjoamaan vahingonkorvausta tai hyvitystä, ellei siitä ole erikseen sovittu osapuolten kesken tai ellei voimassa oleva laki niin velvoita.

Kuljetuksesta aiheutuneet vahingot ja vaarat

Matsmart vastaa tilauksestasi siihen asti, kunnes olet vastaanottanut toimitetun tilauksen. Mikäli vastaanottamasi lähetyksen paketti ja/tai tuote on selvästi vahingoittunut, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme kohtuullisessa ajassa sähköpostitse osoitteeseen [email protected] tai puhelimitse numeroon 09 4245 2972.

Tuotetta palauttaessasi olet asiakkaana vastuussa lähettämistäsi tuotteista. Siksi kehotamme sinua valitsemaan lähetystavan, joka mahdollistaa lähetyksen jäljittämisen.

7. Peruutusoikeus ja palautukset

Tilauksen muuttaminen ja peruuttaminen

Jos haluat muuttaa tilaustasi tai peruuttaa sen heti tilauksen tekemisen jälkeen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Saadaksesi peruttua tilauksesi mahdollisimman nopeasti, pyydämme sinua ottamaan meihin yhteyttä ensisijaisesti puhelimitse. Emme pysty muuttamaan tai peruuttamaan tilausta, jos se on jo ehditty lähettää tuotevarastoltamme.

14 päivän palautusoikeus

Yksityisasiakkaana sinulla on 14 vuorokauden palautusoikeus siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tuotteen. Kuluttajansuojalain mukaan palautusoikeus koskee myyntikelpoisia ja käyttämättömiä tuotteita. Huom! Kuluttajansuojalain luvun 6 mukaan palautusoikeus ei koske elintarvikkeita, mikäli niiden toimituspakkaus on avattu. Palautettavien elintarvikkeiden pakkausten (myös kuljetuspakkausten) on oltava täysin avaamattomia.

Asiakkaana sinä vastaat palautuksen toimituskustannuksista sekä siitä, että tuote saapuu Matsmartille vahingoittumattomana. Sinun tulee siksi paketoida tuote tavalla, joka varmistaa, ettei tuote vahingoitu kuljetuksen aikana.

Jos haluat palauttaa tuotteen, on sinun ilmoitettava siitä Matsmartille sähköpostitse tai puhelimitse 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Muista ilmoittaa yhteystietosi ja tilausnumerosi palautusilmoitusta tehdessäsi.

Tuote on lähetettävä Matsmartille 14 vuorokauden kuluessa peruutusilmoituksen tekemisestä. Peruuttamisilmoituksen löydät klikkaamalla tästä.

Tuotteet on palautettava seuraavaan osoitteeseen:

Matsmart in Scandinavia AB Terminalgatan 3

641 93 Katrineholm

Sverige

Vaihto

Matsmart ei tarjoa vaihtopalvelua tuotteille. Asiakkaan on tehtävä verkkokaupassa uusi tilaus muita tuotteita varten.

Arvonalennusvähennys

Mikäli palauttamasi tuotteiden kunto on heikentynyt tavalla, joka tekee niistä myyntikelvottomia, voi Matsmart vähentää arvonalennuksen palautettavasta maksusta tai kieltäytyä palauttamasta maksuasi vahingon laajuudesta riippuen. Tämä määritellään tapauskohtaisesti.

Takaisinmaksu

Klarna lähettää ilmoituksen takaisinmaksusta asiakkaalle normaalisti 2-3 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Matsmart hyvittää tuotteesta maksetun summan asiakkaalle viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta. Huomaa, ettet asiakkaana voi odottaa saavasi hyvitystä ennen kuin tuote on palautettu Matsmartille tai ennen kuin olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

Asiakkaalle hyvitetään kaikki häneltä saadut suoritukset, myös toimituskustannukset.

Palautus suoritetaan aina sillä maksutavalla, jolla tilaus on maksettu, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun.

8. Tuotteiden tarkastaminen ja reklamaatio

Sinulla on kuluttajana oikeus vaatia, että Matsmart korvaa Verkkosivuilta ostetuissa tuotteissa ilmenevät virheet tuotteen normaalin kestoiän puitteissa kuluttajansuojalain mukaisesti. Matsmartin vastuu koskee tuotteita, jotka ovat virheellisiä kuluttajansuojalain määritelmän mukaisesti. Mikäli haluat reklamoida virheestä, tulee sinun ottaa Matsmartiin yhteyttä mahdollisimman pian virheen havaittuasi verkkosivuilla ilmoitettujen yhteystietojen kautta (yhteistiedot alla).

Reklamaatio katsotaan aina tehdyn oikea-aikaisesti, kun teet sen kahden kuukauden kuluessa siitä, kun tosiasiallisesti havaitsit virheen tai kun sinun olisi pitänyt havaita virhe. Virheilmoituksessa sinun tulee mahdollisuuksien mukaan yksilöidä ainakin virheellistä tuotetta ja virhettä koskevat tiedot, sekä ilmoittaa omat yhteystietosi jatkotoimia varten.

Mikäli haluat tehdä reklamaation, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme ennen tuotteen palauttamista. Asiakaspalvelusta saat tarkemmat ohjeet siitä, kuinka reklamaatioprosessi etenee.

Yhteystiedot reklamaatioasioissa:

Sähköposti: [email protected]

Puhelin: 09 4245 2972

Osoite: Matsmart, Teollisuustie 9, 04300 Tuusula (Huom! Ei tuotepalautuksille)

Valittaminen

Jos haluat tehdä valituksen tekemästäsi kaupasta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme osoitteessa [email protected]

Me Matsmartilla haluamme ratkaista mahdolliset erimielisyydet asiakkaidemme kanssa välittömästi. Mikäli emme tästä huolimatta onnistu ratkaisemaan erimielisyyttä kanssasi neuvotteluteitse, on sinulla kuluttajana oikeus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn tulee sinun olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Voit myös saada verkkokaupassamme tekemääsi ostosta koskevan erimielisyyden Euroopan komission verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin (ODR-foorumi) käsiteltäväksi osoitteessa http://ec.europa.eu/odr. Kuluttajariitalautakunta on toimivaltainen tuomioistuinten ulkopuolinen riidanratkaisuelin verkkokauppaa koskevissa riidoissa Suomessa.

Yhteystietomme:

Matsmart in Scandinavia Oy

y-tunnus 2831923-2

C/O: Matsmart in Scandinavia AB

Terminalgatan 3

641 93 Katrineholm

Sverige

[email protected]

9. Varaukset

Matsmart pidättää oikeuden perua sopimuksen ilman, että tästä voidaan vaatia hyvitystä, mikäli asiakas on tehnyt ostoksen vilpillisessä mielessä perustuen sellaisiin Matsmart-verkkokaupassa annettuihin virheellisiin tietoihin, jotka asiakas tunsi tai jotka olivat selvästi virheellisiä. Tällaisiin virheellisiin tietoihin sisältyvät tuotteiden hintaa tai määrää koskevat virheelliset tiedot.

Mikäli Matsmart-verkkokaupassa annetut tiedot poikkeavat muissa julkaisuissa annetuista tiedoista, on verkkokaupassa annetuilla tiedoilla etusija.

10. Force Majeure

Matsmartilla on oikeus olla täyttämättä tämän sopimuksen velvoitteita tilanteissa, joille Matsmart ei ole mahtanut mitään tai joita Matsmart ei voinut ennustaa tai ohittaa. Tämä koskee mm. viranomaistoimintaa tai -laiminlyöntejä, uutta tai muutettua lainsäädäntöä, työselkkausta, sotaa tai sodan uhkaa, tulipaloa, räjähdystä, tulvaa, luonnonkatastrofia tai suuronnettomuutta.

11. Henkilötietojen käsittely ja yksityisyys

Matsmart hallinnoi henkilötietojasi kuten yhteystietosi, maksu- ja tilaustietosi muunmuassa käsitelläkseen sinun tilauksesi ja suorittaakseen oman osansa sopimuksessa. Lisätietoja miten Matsmart käsittelee henkilötietojasi löydät tietosuojoakäytännössämme. Viimeisin versio tietosuojakäytännöstä löydät tästä: https://www.matsmart.fi/info/tietosuojakaytanto

12. Muuta

Immateriaalioikeudet, logot ja tuotemerkit

Kaikki Matsmartissa julkaistu materiaali mukaan lukien logot, ohjelmat, tuotemerkit, tekstit ja kuvat ovat immateriaalioikeuden suojaamia. Tämä tarkoittaa sitä, ettei mitään materiaalia saa kopioida, käyttää tai siirtää kolmannelle osapuolelle ilman oikeudenhaltijan suostumusta. Mahdolliset väärinkäytökset johtavat syytteisiin.

Tuotekuvien värintoisto

Emme voi taata, että tuotekuvien värintoisto vastaa täysin tuotteen luonnollisia värejä, sillä värintoisto vaihtelee eri näyttöjen asetuksista riippuen.

Riidat

Riidat Matsmartin ja asiakkaiden välillä käsitellään lainmukaisessa tuomioistuimessa.