PELASTETAAN YHDESSÄ MAUSTEET

Miljoona maustepurkkia kaipaavat pelastusta

Jopa miljoona maustepurkkia ovat vaarassa päätyä hävikiksi. Matsmart ja Santa Maria -tavaramerkin omistava Paulig Foods ovat ryhtyneet yhteistyöhön näiden mausteiden pelastamiseksi.

Santa Maria uudisti maustepurkkivalikoimansa ulkoasun viime vuoden lokakuussa. Lanseeraamisen jälkeen vanhemman mallisia purkkeja ei myyty kaupoissa, vaikka uudistus koski ainoastaan purkkien ulkomuotoa.

Välttääkseen jopa miljoonan maustepurkin päätymisen hävikiksi Matsmart osti koko jäljelle jääneen varaston ja myy nyt mausteita 50-70% alennuksella.

”Toisinaan tavarantoimittajat kohtaavat tilanteita, joissa heidän tuotteensa ovat vaarassa päätyä hävikiksi. Paulig Foods kantaa vastuun ympäristöstä huomioimalla tämän haasteen ja etsimällä siihen ratkaisun. Tässä yhtälössä voittavat niin luonto kuin ympäristötietoiset asiakkaammekin,” sanoo Matsmartin toimitusjohtaja Karl Andersson.

Paulig Foodsin viestintäpäällikkö Eva Bergelie:

”Elintarviketuottajana meillä on merkittävä vastuu ruokahävikin vähentämisessä. Laadukkaiden mausteiden päätyminen hävikiksi pelkästään pakkausmuutosten vuoksi on vastoin kaikkea sitä, mitä Santa Maria edustaa. Tämän vuoksi yhteistyö Matsmartin kanssa tuntuu erityisen hyvältä.”